Informasjon fra Rogaland Fylkeskommune Samferdselsavdelingen:

Fredag 04. oktober blir det endring i kjøremønsteret fra Karusellkrysset og videre langs Kiwi på Gausel. I dette området skal vi starte å bygge bil- og bussfelt på vestsiden av veien, samt ferdigstille vei og lømur på vestsiden av den nye undergangen. Veibanen, samt rundkjøring flytter vi østover, nærmere mot Kiwi slik at vi får plass til å gjennomføre dette arbeidet. Bussene kjører av og på ferdig bygget Bussvei på Gausel slik de også gjør i dag. Gang- og sykkelfelt langs Kiwi er nå ferdig asfaltert og åpnet for bruk. Den nye undergangen ved Austtunsletta er åpen mens arbeidet pågår.

Vi forventer at arbeidet i arbeidsområde 1 skal være ferdig i midten av november. Arbeid i arbeidsområde 2 vil pågå frem til midten av desember.

Når vi er ferdig å bygge, vil eksisterende rundkjøring ved fv. 44/Gauselvågen utformes som et signalregulert x-kryss. Bussveien legges i midten av øvrig kjørefelt og vil gis prioritet ved lysregulering.