Stengning av Gandsfjordruta

Mandag uke 33 starter entreprenøren med etablering av en overvannsledning som skal legges fra den nye bussveibroen som krysser jernbanen, og ca. 160 meter ut i Hinnavågen. Arbeidet med overvannsledningen har en estimert varighet på 4 måneder. Dette er en dyp og komplisert grøft som krever at vi stenger et stykke av Gandsfjordruta under deler av arbeidet. Entreprenøren har delt denne grøften opp i 3 faser slik at Gandsfjordruten holdes stengt kortest muligst.

Stenger deler av Gandsfjordruta i fase 2

I fase 1 og 3 vil Gandsfjordruta være åpen, men i fase 2 trenger entreprenøren mer areal. Fase 2 starter etter planen opp mellom uke 37 og 39 og vil pågå i ca. 2 måneder. I denne perioden stenger vi et stykke av Gandsfjordruta. Alternativ rute forgående og syklende blir skiltet, se kart over fase 2.

Adkomst til badstuene fra Vaulen blir stengt

Når gravearbeidet starter opp i uke 33, blir det ikke mulig å komme til badstuene fra Vaulen. Adkomsten blir stengt gjennom hele arbeidsperioden (cirka 4 måneder). Følg med på Damp og Book Sauna sine nettsider for alternativ/ny adkomst til badstuene. https://www.dampsauna.no/ / https://booksauna.no/

Sjur Stangeland

Byggeleder seksjon bussveien 1